Over mij

Mijn foto
Geboren te Assen, studerend in Groningen en op dit moment woon ik in Sydney, Australië. Van Augustus tot Februari zit ik in dit land waar de stranden het witst en de helderste wateren zijn.Bij deze mijn reisverhalen.

donderdag 2 december 2010

Ik doe maar mijn ding, een dansje en lieve kleine kriebelende vriendjes in Awesome Christmas Town.

De gillende Amerikaanse dames staan verkleed en al te wachten op een ronddobberende kinderdisco. Het is 29 oktober en vanwege examens op één november is de door mijn bedrijf georganiseerde Halloween Cruise maar 2 dagen vervroegd. Met een 65 dollar entree kon men zich bezatten tot ze scheel begonnen te zien en schuimbekkend op de golven van de zee zich naar de reling konden begeven. Daar sta je dan, een zelfde soort boot , hetzelfde rondje door de haven langs het Opera House en onder de Harbour Bridge door. De stoelen stonden alweer aan de zijkant naast elkaar opgesteld en de discolichten waren weer net zo saai als vroeger. Met hier een daar een verdwaalde Aziaat zoals je hier zoveel ziet schudde de boot heen en weer van het gedans op de dansvloer. Binnen een kleine 3 uur hadden sommigen zich al zo klem gezopen dat het einde van de avond niet meer gezamenlijk kon worden afgesloten op de afterparty wegens weigering bij de Cargo Bar. Die Amerikanen ook altijd, ze kunnen niks hebben!

Alsof ik al niet genoeg heb gedanst kwam ik een facebook bericht  tegen over een flashmob voor het Sydney Opera House.  Ik zag mezelf nog niet op de trappen staan me l33t discomoves te doen, maarja…. Waarom ook niet?. Leuk om later aan je kleinkinderen te vertellen. Met een groep waaghalzen uit het stagehuis gingen we naar onze eerste oefenavond. Het positiviteitsgehalte van de aanwezige heren was angstaanjagend hoog als je begrijpt wat ik bedoel. Toch maakte dat het hele gebeuren hilarisch grappig. Na uren flink geoefend te hebben in een bezwete ruimte met mijn mededansers zat het dansje er aardig in. Tijdens de 2e  oefenavond waren de vastgeroeste heupen losgekomen gingen de dansmoves ritmisch correct met de groep en met enthousiasme was het wachten op de beruchte zondag.  Daar sta je dan achter het Opera House met een zon brandend in je nek en gevoelstemperatuur van rond de 30 graden. De two minutes of fame zaten eraan te komen.  Met een korte pauze voordat het ging gebeuren was het rond het Opera House nog aardig uitgestorven. Na een klein hapje te hebben gedaan was het teruglopen naar de trappen van het Opera House. Niet verwacht dat de opkomst zo hoog was. Het was dan wel al een beetje aangekondigd in de krant (ja, ik sta er met mijn hoofd in) en een korte aankondiging op tv maar het was toch een flashmob waarvan de tijd niet bekend was. Schokkend genoeg waren er een paar honderd toeschouwers aanwezig. Al wachtend op de start van deze formidabele dans begon de spanning te stijgen. Het moment eindelijk daar was het idee dat je er met een stuk of 250/300 dansers daar stond toch wel een prettig idee.

Zie hier ons choreografisch hoogstandje.


Legen…… wait for it…….. DARY =]


Met een kerstparade al achter de rug was het tijd om kamer 2 te veranderen in Awesome Christmas Town. Met mijn beste kamergenoot de heer R. was het dus kerstinkopen doen om de kerstsfeer in het huis op gang te brengen. Maar eerst was het tijd om onze kamer te ontdoen van onze kleine lieve vriendjes waar wij onze kamer mee moeten delen.  Met de hitte van de laatste tijd zijn deze kleine kriebelende kakkerlakjes flink aan het groeien. Ja, je kan er hier niet omheen, deze diertjes die hier in grote aantallen aanwezig zijn waarvan sommigen zo groot kunnen worden als je grote teen en soms nog wel groter hebben zich genesteld in de vertrekken van kamer 2. Gelukkig is de schade nog beperkt tot kleine schattige beestjes maar uit voorzorgsmaatregelen zijn we maar onze kamer kakkerlak gaan maken. Met een volle bus Morteïn cockroach killer is onze kamer binnen een paar minuten omgetoverd in een gaskamer. Achter en onder de koelkast bleek een meetingpoint te zijn van kakkerlakken die acuut hun vergadering ten einde moesten brengen. Na een redelijke slachtpartij en de vloer bezaaid met tientallen slachtoffers moesten we helaas mededelen dat één hele bus niet voldoet om de kamer volledig kakkerlak vrij te maken.  Na deze goede toch vergeefse poging was het tijd om de kerstboom te versieren.  Met onze Antlers en rooie neus op en een kerstmuziekje aan is de boom succesvol en met trots versierd en is de kamer omgedoopt tot Awesome Christmas Town!









3 opmerkingen:

  1. JAAAA een nieuwe blog!! leuk hoor!! Super tof op de trappen staan dansen! stoer man! ik kan je alleen niet vinden.. is er geen filmpje waar jij in uitgelicht word..? Ik zie he nog niet voor me!.. ;) De kerstboom staat hier ook alweer... En er ligt sneeuw!! dus mijn t-shirt kan ik niet aan!! koudkoud!

    Fijne dagen in de hitte!!!
    Jeanine.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Bart
    Ik lees dat je het aardig naar je zin hebt daar in het verre Australie. Temperaturen liggen ietsje hoger dan hier, wat dat betreft mis jij niks!! Verder gaat het allemaal goed begreep ik uit je verhalen, en van je vader hoor ik ook alleen maar leuke dingen. De langste tijd heb je er alweer op zitten he, tijd gaat snel...
    Geniet er van,
    groetjes vanuit een wit Assen, Jelly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tijd voor een nieuwe bart!! Ik zag op TV het vuurwerk in sydney.. Vroeg me af of jij er bij was!
    het was wel spectaculair!

    Groetjes!
    Jeanine.

    BeantwoordenVerwijderen